Jag riktar all min kärlek mot Harrison Ford

Vissa skådespelare förälskar man sig i på riktigt. Åtminstone som liten. Jag var helt såld på Han Solo och Indiana Jones. Jag kunde sitta och titta på Star Wars och Indiana Jones filmerna i timmar. Att filmerna kom långt inann jag var född brydde jag mig inte om. Första Star Wars är från 1977 och Indiana Jones - Raiders of the Lost Arc är från 1981. Det fanns ingen snyggare skådespelare i världen. Det där lite busigt, ruffsiga, stubbiga och alldeles alldeles underbara. Harrison Ford, allt som hade med honom att göra fick mig att smälta.


Och jag älskar honom fortfarande. Hans filmer ser jag gladligen, både för att han är en sådan bra skådespelare med en röst som omfamnar hela min kropp men också för att han är så sagolik att titta på, trots den stigande åldern. 1997 utsågs han till en av "50 most beautiful people in the world" av People magazine. En utmärkeelse som han tveklöst förtjänar. Född 1942 är han idag 67 år gammal. Det spelar ingen roll. Vissa förälskelser varar för evigt.

                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik