John, du blir förevigt ihågkommen- som den som låg med Jackie

Det stack till i mitt hjärta ikväll när John Laneford röstades ut ur Paradise Hotel. TV6 har ju egentligen honom att tacka, tillsammans med Jackie Ferm, för att programmet blev en sådan tittarsuccé direkt. Sexscenen från första avsnittet fick alla att hajja till och sprida ordet till sina vänner och arbetskollegor. Det väckte intresse. Och nu får han en kniv i ryggen av sin sexpartner Jackie som röstar ut honom ur programmet, först av alla.

–Ja. Folk kan ju tycka jag är lite elak. Men man kan se det som att jag är en ny ”independent woman” Jag tar vad jag vill ha – och sen är det bra, säger Jackie till Aftonbladet.

Men det är ett spel, och John är en vuxen man som faktiskt valde att ligga med Jackie i TV. Paradise Hotel är ju trots allt Paradise Hotel, och man vet vad man har att vänta redan när man söker sig till programmet. Jag tror dock att det kommer dröja ett tag innan Jackie själv får lämna programmet- hon är på tok för viktig för såpans populäritet, och det tror jag att TV-teamet uppmärksammade redan i somras nere i Mexiko...

Men programmet, vare det skräp-TV i all dess ära eller inte, väcker faktiskt starka känslor hos publiken (mig). Och jag måste erkänna att jag tycker att det är extremt underhållande att titta. Inte tillräckligt för att offra en lördagkväll för att se nästa avsnitt kanske, men på söndag sitter jag tveklöst klistrad framför TVen igen. Nördig som jag är.

-Jag skulle i alla fall inte ha litat på Jackie lika mycket som jag gjorde /.../ Det jag ångrar från huset är att jag hade sex i huset första kvällen /.../ Men det är nog det enda jag ångrar i Paradise Hotel och annars är jag väldigt nöjd med mig själv.

Läs vidare om John och hans tankar om utröstningen på TV6.se:

Och ta en titt på medias nya kjelgris blogg här: http://www.tv6.se/jackie


Kommentarer
Postat av: Johan

Angående rubriken så känns det lite som att han kommer försvinna in i en dimma bland en drös killar som även de kommer göra samma bedrift.

2009-11-20 @ 12:12:42
Postat av: Emelie

Jo, du har säkerligen rätt. Men när och om han väl kommer på tal... Då är det nog det som man kommer att minnas av honom. Men någon c-kändis blir han nog inte.

2009-11-20 @ 16:02:31
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik