Vargen säljer lösnummer under hösten?

Idag skriver Expressen om "vargen som är på väg mot Göteborg". För några veckor sedan började Aftonbladet med sin skräckpropaganda mot vargar som dödade hundar och fick blodad tand. Nu verkar det som att Expressen hakar på trenden, dock med en annan inställning till vargen. Dagens artikel handlar om en lugnt lunkande ungvarg som vandrar längst vägen i Bollebygd. Tomas Janson berättar om att han fotat vargen från bilen och följt den i en timma. Nelly Grönberg på länsstyrelsens naturvårdsenhet konstaterar att det är en riktig varg efter att ha sätt bilderna:
- Förmodligen är det ett ungdjur som är ute och rör sig för att söka sig ett nytt område.

Jag vill bara säga tack till Expressen och tack till Tomas och tack till Nelly som inte följer Aftonbladets smuttskastning av djuret och istället fokuserar på att människor fascineras av det. Vargar är fascinerande trots allt, det tycker jag också.

Mer på: http://www.gt.se/nyheter/1.1774832/tomas-motte-vargen-i-bollebygd


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Åhå den kom till Hindås stod det, där bor Thomas brorsa.

2009-11-11 @ 08:28:51
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Tomas Jansson

För mig var mötet med vargen helt fantastiskt! Man träffar ett mytomspunnet djur helt utan förvarning och får möjligheten att följa det under en timma till och från! Kände inget som alls hot under mötet, men däremot stor respekt! Jag hade ju även lyckan att ha min systemkamera med mig i bilen och kunde föreviga ögonblicket vilket jag är väldigt glad över.



Man får ju tycka vad man vill om vargen men för mig handlar det om ett respektfullt möte med ett vackert djur. Som glad amatörfotograf vill man ju även dela med sig av sina bilder och detta är ju ett motiv värt att avundas.



/Tomas

2009-11-15 @ 21:49:21
URL: http://www.tomasjansson.webgain.se
Postat av: Anonym

För mig var mötet med vargen helt fantastiskt! Man träffar ett mytomspunnet djur helt utan förvarning och får möjligheten att följa det under en timma till och från! Kände inget som alls hot under mötet, men däremot stor respekt! Jag hade ju även lyckan att ha min systemkamera med mig i bilen och kunde föreviga ögonblicket vilket jag är väldigt glad över.



Man får ju tycka vad man vill om vargen men för mig handlar det om ett respektfullt möte med ett vackert djur. Som glad amatörfotograf vill man ju även dela med sig av sina bilder och detta är ju ett motiv värt att avundas.



/Tomas

2009-11-15 @ 21:58:26
Postat av: Emelie

Härligt att höra om människor som inte blir rädda bara för att de ser en varg. Jag skulle också bli extremt tagen om jag såg djuret ute i det vilda och hade möjlighet att fotografera det... Jag är glad för din skull!

2009-11-15 @ 23:54:50
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik