Black-out av .se sajter

Igår när jag kom hem från restaurangbesök gick det inte att komma in på många av alla .se sajter. Blogg.se och MIN blogg var borta. Plötsligt inser man hur beroende man är av vissa Internetsidor. Jag blev helt rastlös och visste inte vad jag skulle göra. Hur kan Internet ha en sådan viktig del i ens liv? Vad gjorde människor förr i tiden egentligen??

Det var egentligen inte meningen att .se sajterna skulle slockna. Det var något som gick fel under ett tekniskt underhållsarbete. De på .SE vet inte vad som gick fel. Men under 20 minuter igår kväll stod Internet, och till synes hela världen, stilla. (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5948209.ab)

Och om de inte vet vad som gick fel... Kan det då hända igen? Domedagen känns nära. För när Internet sviker i vårat övermedierade samhälle- dör inte då en stor del av våra liv? Igår fick man lite insikt i hur beroende man har blivit av the World Wide Web. Och det var kanske en skrämmande insikt.

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Eller så skulle man återupptäcka sitt riktiga liv ;) Jag tycker att det känns som att nätet lätt slukar ens "verkliga" liv, jag har alldeles för lätt för att fastna framför datan. Det vore nog bra att lite minska på datatiden, men det är svårt :S

2009-10-13 @ 13:23:32
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Internet blir ju på sätt och vis ens riktiga liv, eftersom det är ens riktiga vänner som man kommunicerar med. Samtidigt så drar man sig från att ringa eller sms någon när man lika gärna kan ta kontakt med folk över nätet. Så jo, klart det vore bra att kunna slita sig från datorn ett tag. Men man är så extremt uppslukad av den att det nog skulle vara svårt att vänja av sig...

2009-10-13 @ 13:35:26
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik