Godisskatt är årets Aprilskämt?

Inom tidningsvärlden finns en återkommande tradition den 1a april varje år. En nyhet i tidningen är ett aprilskämt. Jag har inte hunnit sitta och bläddra särskilt mycket i tidningarna idag- men en tanke har jag. Skattehöjningen på godis. Känns det inte som lite för mycket av ett sammanträffande att detta förslag läggs fram på just 1a april? Och dessutom dagen innan påskledigheten som är en av de mest traditionella godisdagarna på hela året?

Nyheten kan läsas i bl.a Aftonbladet, Expressen, DN och SVD. De nämnde den även på TV4 Nyhetsmorgon.

Samtidigt så skulle kanske en skatt på godis behövas. Om den kom tillsammans med en skattesänkning på frukt och grönsaker. Jag säger inte bu eller bä. Men OM det är ett aprilskämt, då har det verkligen väckt stor uppmärksamhet hos folk eftersom kommentarsfälten fylls på i brinnande fart i de fyra webbtidningarna.


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Fast det handlar ju om att en grupp personer föreslår att man ska införa det, inte om att regeringen har beslutat sig för det. Så det skulle ju vara ett ganska kasst aprilskämt: "Jag tycker såhär..." "Nej jag bara skoja, april, april!" ;)

2010-04-01 @ 17:39:11
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag har insett att du nog hade rätt:) Kanske inte är så mycket att skämta om i fyra tidningar när det ändå bara är ett förslag...

2010-04-03 @ 09:16:13
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik