En perfekt jobbansökan

Finns det egentligen ett perfekt extrajobb?

Man söker och söker efter något som kombinerar ens intressen med bra lön, perfekta arbetstider samt med jätte underbara arbetskamrater. Så många krav som måste ställas när det enda som man egentligen behöver är pengarna. Men man är liksom bortskämd, man gör inte vad som helst längre, utan man fortsätter leta tills man hittar det där "perfekta" jobbet att ha på sidan av studierna. Det som både ger pengar och goda arbetserfarenheter som kommer underlätta arbetssökandet när man väl pluggat klart. Men det är inte alltid så lätt att hitta ett jobb. Och även om man gör det så är det inte alltid så roligt när man väl börjat..
Jag har haft fem jobb under våren och inget av dem har varit riktigt hållbart, främst för att jag inte har fått jobba så mycket som jag har önskat. Men även för att jag verkligen inte trivts på andra ställen, och då fungerar det bara inte.

Men nu när hösten börjar vill jag ha något lite bättre, inte perfekt, men nästan kanske, om det går? Så det är bara att sätta sig som så många gånger förr och fundera på något fint att skriva om sig själv i ett personligt brev så att den där perfekta arbetsgivaren inser att jag är en unik person, nämligen den perfekta anställda som skulle passa perfekt på deras perfekta arbetsplats.


Kommentarer
Postat av: Elsa

Tack för frågan! Svaren finns nu! :)

2008-08-13 @ 18:08:39
URL: http://goelsago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik