Dagbok

-är inte en blogg egentligen som en dagbok, bara det att man hela tiden maste skriva jätte smarta och intressanta saker i den som imponerar pa andra människor? Pa ett sätt ja, men det är samtidigt ett tecken pa demokratin som tillater alla människor att synas och horas over internet.

Men jag kan tycka att det ar svart att komma pa nagot som är tillräckligt spännande att nämna dagligen ibland. Särskillt med pressen av att detta ska spegla ett sadant enormt begrepp som demokrati i atanken... Da är jag säker pa att det finns sadant som är mer intressant att läsa än mina sma filosofier om ettan och dettan. Samtidigt är det anda ganska häftigt att det har blivit sa stort. Jag horde att mer än hälften av alla kvinnor mellan aldrarna 15-25 har en blogg i Sverige. Skrammande eller underbart? Det är atminstonde intressant att sa manga människor använder sig av mojligheten att kunna publicera sina tankar digitalt.

Men när jag ända är pa g med mitt forsta inlägg pa länge kan jag atminstonde passa pa att reta mina kära vänner där hemma i kalla Sverige med att jag har legat hela dagen vid poolen i värmen här i Nha Trang, Vietnam. Det ar svart att gora folk avundsjuka med det man skriver i en dagbok for att ingen ser det. Men här kan alla se vad jag tänker och skriver, och plotsligt blev det sa mycket lättare att sprida ett budskap. är det här hur jag använder mig av en av demokratins främsta yttrandefrihetsmojligheter? Jag forsoker sprida avundsjuka? :)

Nästa gang jag skriver ska det bli nagot mer spännande och uttänkt- Jag lovar att hedra denna demokrati hogre än vad jag gjort idag!

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Är det inte dags för en blogguppdatering? :)

2009-01-02 @ 16:40:14
URL: http://varney.blogg.se/
Postat av: Sandra

håller med Lizzy!

2009-01-04 @ 21:27:14
URL: http://sandraborgs.blogg.se/
Postat av: Lizzy

Om jag var du så skulle jag satsa på det här jobbet i framtiden, Säpo söker media & kommunikationsvetare ;) "I rollen ingår att vara stöd och rådgivare i medie- och kommunikationsfrågor till säkerhetspolischefen": http://www.sakerhetspolisen.se/omsakerhetspolisen/jobbahososs/ledigajobb/ledigajobb/pressekreterare.5.715ba1a911a4e51b3028000737.html

2009-01-06 @ 11:34:47
URL: http://varney.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jaaa okey- förstår att ni saknar mina smarta insikter om livet:)



Och Lizzy, jag kommer nog vara tvungen att söka en jäkla massa jobb sen när jag är klar- så tack för tipset!

2009-01-08 @ 21:24:58
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik