Såpbubblor

Det finns en viss charm i att vara förknippad med såpbubblor och ballonger. Det finns även en charm i att ha en publik som kan varenda ord av varenda sång och dessutom känner igen sig själva i orden. Sådan var konserten denna fredag- helt underbar. Jag stod längst fram och hoppade och sjöng, och det värmde till lite extra när jag fick ögonkontakt med honom så klart. Jag lever mig in i hans sitts. Stående på scen, leende, och med en publik av leende människor vid hans fötter. Alla kan alla ord. Alla söker ögonkontakt. Alla skrattar. Alla uppskattar att de kan relatera till orden i sångerna. Och medan all denna magi skapas blåser lyckliga själar i lokalen stora skära såpbubblor som glänser något alldeles extra i strålkastarljuset och ballonger i alla regnbågens färger bollas runt.

En helt underbar konsert av min allra käraste Lasse Lindh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik