Maybe she's born with it?

För att bygga vidare på diskussionen om det sexiga kvinnliga idealet kom jag att tänka på ett projekt vi hade i trean på gymnasiet på bilden. Tanken var att vi skulle parodisera en reklambild och överdriva dess innebörd. Genast kom jag att tänka på Maybelline och deras catchiga fras: "Maybe she's born with it. Maybe it's Maybelline". I reklamerna visas under frasen otroligt vackra kvinnor (och otroligt sminkade kvinnor) som skämtsamt försöker säga till oss att de ser ut så där naturligt. Men jag är inte säker på att det är ett skämt, även om det onekligen låter som det. Jag tror snarare att Maybelline försöker ge en bild av att kvinnor naturligt kanske ser ut som de gör på bilderna. Avgör själva... vem tror att de ser ur så här första gången de speglar sig på morgonen?:

Kanske bara är jag som är avundsjuk...
Maybe they really are born with it?

Kommentarer
Postat av: Lerre

Så ser iallafall jag ut på morgnarna. det skulle kunna vara så att det faktiskt är jag på bilderna.. tagna en tisdagsmorgon kl 06.35. så vad menar du fågel? är något fel?

2008-09-27 @ 20:15:39
Postat av: Emelie

Det är väl avundsjukan som talar trots allt... Förlåt mig Lena, självklart skulle det lika gärna vara du på bilderna en tisdagsmorgon kl 06:35 :)

2008-09-28 @ 12:04:07
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik