Nattens TV-tablå

Sena kvällar med sent TV-tittande...

Det är så konstigt när man verkligen inte tycks kunna somna. Eller ens stänga av TVen för den delen. Men man fastnar liksom för det som händer, rädd att missa något egentligen ganska oväsentligt om man stänger av den. Och hur mycket kommer jag att komma ihåg av de föreviga tv-serie-avsnitten imorgon bitti? Och hur mycket kommer jag att få ut av att se allt? Särskillt nu när jag till och med sitter och tittar på repriser (av avsnitt som bara gick i eftermiddags och som jag dessutom strö-såg även då)... 

Men ändå ligger jag här och kollar, som om det vore någon sorts betryggande känsla att se. Som om godnattsagorna från barndomen ersätts med kommersiella serier om allt mellan himmel och jord. Som ett varmt täcke som omfamnar en innan man slutligen lyckas stänga ögonen. Mycket tankar om inget särskillt. Man tänker så mycket och så långt när man är trött. Det kanske är dags att sova nu trots allt...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik