Älskade hatade godis

Varje helg proppar man i sig godis, kakor och glass så att man nästan spricker. Varje måndag tänker man att "nej nu ska jag verkligen skärpa mig! Ingen skräpmat för mig fören nästa helg!" Och det låter så himla enkelt. Det känns så självklart att det ska gå. Men när man sedan sitter och arbetar på ett företag där påskäggen står uppraddade som små trofféer är det inte längre lika självklart att det kommer att gå. Alla de underbara små chokladäggen ligger där och suktar en. Man liksom känner i hela kroppen att man bara m.å.s.t.e. ta en liten bit; bara ett litet ägg; inget mer- jag lovar!

Men det blir inte ett ägg... Det blir inte två... Utan det blir en massa massa ägg så att det inte ens går att räkna längre...

Usch! Nu tar jag en banan... Jag ska lura mitt samvete att mättnadskänslan beror på denna nyttiga, naturliga, sockerfria frukt och inget annat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik