Inspiration?

Jag sitter och pluggar och skriver min första artikel för den här kursen. Igår genomförde jag en intervju med en reporter på Vagabond. Jag är så avundsjuk! Jag vill också jobba som resejournalist, se världen och dela med mig av den genom mina ord. Nu är det hennes ord som jag ska förmedla vidare. Hennes jobbförklarning var magisk. Hon log och skrattade hela tiden. Som sagt, avundsjuka. Nu måste jag fånga hennes karisma i en artikel. Jag har laddat upp med chai te och tom och jerry kex. Jag sitter bara och knaprar i mig. Tittar lite eftertänksamt på den blåa kexkartongen. Blir lite distraherad. Vad håller jag på med? Söker inspiration från en katt och en mus? Men de smakar vanilj och gott och gör mig glad. Usch. Distraktion igen. Och nu sitter jag och skriver om dem här istället för att skriva min artikel på word dokumentet. Skärpning Emelie!

Kommentarer
Postat av: Lena

Ååh kör de fortfarande med plastfigurer i paketen!? Jag samlade på de där härliga grön-gul-röd-gula figurerna förr i tiden =)

2009-08-28 @ 14:45:36
Postat av: Anonym

Jaaa klart de gör. Men man får typ alltid den gula. Typiskt!

2009-08-28 @ 14:59:50
Postat av: Tove

Hej!

hittade hit via din sida på vagabonds community när jag letade efter barcelonatips ;) har funderinga rpå att åka till barcelona om några veckor och behöver lite tips på boende. såg att ni skulle bo på ett hyffsat centralt vandrarhem? vad heter det? :)

tack så länge

2009-08-29 @ 17:07:24
Postat av: Emelie

Hej Tove!



Vandrarhemmet heter Catalina Hostel och ligger precis vid tunnelbannestationen Díagonal. Vi bokade via "www.hostelworld.com". Det tar ca 10 min att gå ner till Plaza Cataluña och La Rambla därifrån och priserna är hyffsade! Vi var tre stycken som delade på ett fyra-bädds-rum och betalade 1500 kr pp för 5 nätter. Barcelona är ju en ganska dyr stad, så vi var mer än nöjda med det:) Lycka till!

2009-08-30 @ 21:27:40
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik