Oaxen

En liten krog på en liten ö med 100 boende. En liten krog som utsetts till världens 32a bästa restaurang av Restaurant Magazine. På den gammla kalkbrytarön har restaurangen serverat kreativ och utsökt mat de senaste 15 åren. En plats där mat blir till konstverk. Och priserna ligger därefter. Igår avnjöt vi en 14-rätters-middag för 1395kr pp. Med dricka en summa som uppgick till ca 2585 kr pp. 


Mjölkchoklad Napoleon med äppelsorbet. En tallrik ren glädje enligt mig.

    
*Oxhjärta och citronmarinerad mussla
*Hummer och rå räka med rödbettssallad och kärnmjölkssorbet
*Aborre och ostron med bondbönkräm
*Osttryffel med getostsot och varma skogsbär

*

Kommentarer
Postat av: Lena

Åhh lyxigt! Var det du och fredde?

2009-08-10 @ 11:02:36
Postat av: Emelie

Aaa det var det, och hans föräldrar :)

2009-08-10 @ 21:46:31
Postat av: Lizzy

Apropå något helt annat :P Du behöver inte förlora pengar på att du inte fått studentkort än, för tydligen kan man lösa in sitt månadskort när man köper så dras det av en summa i inköpspris som kompensation! Jag hade kunnat tjäna typ 450 spänn om jag läst det innan snyft http://sl.se/templates/Page.aspx?id=5663

2009-08-12 @ 13:37:33
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jo jag såg det... men det dras ju ändå av 50kr per dag, så vi får se hur långt på månadskortet jag kommer! Men stort tack för tipset <3

2009-08-12 @ 15:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik