Ett nytt decenie

Jag kommer ihåg slutet av förra decenniet, det stora millenniumskiftet. Jag bodde i USA med min familj och var 12 år gammal. Farmor hade skickat över en glittrig silverklänning till mig med en stor luva. En klänning som jag stolt satte på mig den stora dagen. Jag minns att vi var hemma hos oss- jag, mamma, pappa, Tim och sen familjen Preston med deras två söner Luke och Daniel. När klockan blev 18:00 började samtalen komma från Sverige. Nyårsfirandet var igång. Och rapporten var att 00-talet inte inleddes med katastrof så som millennium-buggen hade förutspått. När klockan slog midnatt satt vi alla samlade framför tv:en och kollade på den stora bollen på Times Square som sakta åkte ner. Och så var det nya millenniet kommet. Fyrverkerier är ju förbjudna att brukas av privatpersoner i USA.

Nu är ett decenieskifte kommet igen. Under de senaste 10 åren har vi flyttat hem från USA, jag har förälskat mig i Spanien, börjat på gymnasiet, träffat Fredrik, tagit studenten, jobbat på 7-eleven, läst spanska i Barcelona och börjat på JMK. Mycket väldigt kortfattat. Jag sitter och kollar på Vi i Bullerbyn och funderar på om man ska börja göra sig iordning inför kvällen. Och vad man ska ha på sig. Utanför snöar det för fullt och framför mig har jag en stor påse godis som jag ska försöka hålla mig ifrån fram tills dess att jag träffar mina vänner lite senare i eftermiddag. Sen känner jag att jag borde dela med mig av vackra bilder eftersom jag har fått klagomål av mina vänner att min blogg består av för lite bilder och nästan bara en massa text som ingen ändå orkar läsa. Antaligen ser ni som har sagt det inte ens att jag reflekterar över att jag inte har några bilder eftersom ni inte kommer att orka läsa så här långt in på andra paragrafen i det här blogginlägget. Men det här är för er. Ett litet bildhav från de gånga nyårsfirandena.

2006: Paulina, Lena, Lizzy och jag äter middag hemma hos mig. Sen drar det iväg till Café Opera.


2007: Jag och Isabelle jobbar på 7-eleven till klockan 23:00, där vi festar på oxfilé, potatisgratäng och lite vitt vin. Väldigt glamoröst. Sen drar jag iväg till Haninge och Fredrik.




2008: Sandra och Richard har precis skaffat en fin fin lägenhet i Orminge. Dit åker vi ett helt gäng och firar en riktigt lyckad nyårsafton.




2009: Ho Chi Minh City, Vietnam med fina familjen. Vi är uppe i Saigon Saigon Bar vid tolv-slaget när Abba och Happy New Year börjar spela.




Nu kan ingen komma och klaga på att jag inte har bilder...! Snart bär det av till Nacka och vackraste Linnea. Vem vet, jag kanske till och med bjuder på bilder från kvällen sen?

Gott nytt år!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik