Jag har blivit snäll

Jul om en och en halv vecka och jag har inte inhandlat en enda julklapp. Men det hör väl julen till. Den där lilla stressen precis dagarna innan? Pepparkakor däremot. Det har jag hunnit baka och äta i mängder. Om det stämmer att man blir snäll av pepparkakor, då borde jag vara bland de snällaste människora på jorden vid det här laget. Tomten kanske är lite snällare. Men med tanke på vilken stor mage han har kan jag tänka mig att han har stoppat i sig en hel del små underbara kakor under årens gång.


Kommentarer
Postat av: M

Jag vill äta upp dem.

2009-12-11 @ 18:47:33
URL: http://mmmica.blogg.se/
Postat av: tomtens medhjälpare

jag tror inte tomten blivit tjock på pepparkakor. jag har för mig, men jag kan ha fel, att det är på grund av all gröt han käkar. däremot borde det ju rent logisk vara något med mycket socker eller fett i som han äter. det kan ju självklart vara så att han faktiskt häller ner otroliga mängder socker (och ister) i gröten för att upprätthålla sin pondus som den stora magen ger.

2009-12-12 @ 13:48:06
URL: http://ondapiloten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik