Julgranen försökte ta självmord

Igår fann jag vår vackra gran på marken. Ett virrvarr av barr och trasiga kulor låg utspridda i hela rummet. Och vår granna gran låg, nästan livlös. Hade vi inte tagit tillräckligt väl hand om honom? Ville han ha mer socker och vatten än vad vi givit? Tillsammans fick vi upp honom på sin fot igen. Lite omskakad sträckte han på sig och såg lika vacker ut som dagen innan, trots att grenar stod åt fel håll och några av kulorna var krossade. Jag gav honom extra mycket vatten och en klapp på stammen. Han log lite åt mig. Nu hoppas jag att han inte hittar på några fler hyss på ett bra tag.


Kommentarer
Postat av: olatidman

sv: haha tack för tipset! är fan fortfarande bakis..

2009-12-28 @ 19:04:53
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik