Nördarnas återkomst!

Jag har skrivit om, pratat om och spelat in ett radioprogram om nördar under hösten. Jag har velat lyfta fram att nörden är på väg att bli cool. Att det rentav är lite häftigt att vara nördig. Och nu. Bekräftar Aftonbladet min tes. Nördarna styr Hollywood (hela artikeln med Aftonbladet plus) är rubriken på artikeln. Det diskuteras att det är nördarna och deras kritik och hyllning som avgör om en film blir framgångsrik eller inte. Fansens ord väger tungt idag. Jag arbetade på Science-Fiction mässan förra året som är en stor samlingsplats för svenska nördar. I artikeln diskuteras den Amerikanska motsvarigheten Comic-Cons som hade ca 140 000 besökare i år. En sådan stor grupp människor har definitiv ett säg i samhället. De Amerikanska High School filmerna och deras stereotypsika, misslyckade nörd kan slänga sig i väggen. Nördarna håller på att ta över världen, Hollywood är bara första steget.


Vilken tur för mig att jag är en av dem. 


Kommentarer
Postat av: Josefin igen

Jag tycker vi tar med oss alla som vill i klassen o drar till barcelona i vår. fy fan va gött

2009-12-18 @ 20:57:20
Postat av: Emelie

Ja, ja, ja, ja, ja! :)

2009-12-19 @ 01:16:28
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik