"Försovning"

När jag jobbar så blir jag alltid jätte orolig och stressad över att jag ska försova mig. Det är så lätt hänt att man hör alarmklockan ringa och av ren reflex stänger av den i sömnen. Därför har jag alltid två larm på min mobil. Om jag skulle råka stänga av det första, ja då ringer det bara tio minuter senare igen. När jag vaknade imorse blev jag jätte stressad ändå. Jag hade försovit mig (trodde jag) och skulle nu vara på jobbet om en halvtimma. Jag kastade i mig frukost och på med kläder, sedan så promenerade jag i rask takt iväg. Gatorna var helt toma och det kändes otroligt orättvist att jag nog var den enda människan i hela världen som jobbade just idag. För första gången på länge åkte jag själv upp i hissen till våning 6. Konstigt att alla börjar sin semester på en tisdag tänkte jag. När jag sedan kom upp och tryckte min bricka mot larmet öppnades inte dörren. Jag blev lite fundersam, varför frågade larmet mig efter min kod? Då började det långsamt gå upp för mig... Jag tog ut mobilen ur fickan och tittade sorgset på den när jag insåg att klockan var fem i halv åtta, och INTE fem i halv nio. Lite buttert slog jag in min kod och larmade av våningen. Sedan satte jag mig i ett konferensrum och suckade högt för mig själv med ett glas jordgubbsproviva i hand. Det smakade gott, men jag var ändå inte glad. Och jag är fortfarande inte glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik