Mensa

Jag fick för mig att underhålla mig med att göra ett "prov-test" för Mensa. Dvs att se om jag var en av de 2% av Sveriges befolkning med så pass högt IQ att jag kvalificerar mig till att vara med i den här super intellegenta gruppen.

Det står att man inte kan jämföra resultat på ett Internet-baserat test med ett i verkliga livet. Hur som helst blev mitt provresultat: "Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten." Och detta trots att de mätte min IQ till 119 vilket betyder att jag tillhör de 10% intelligentaste människorna i landet. Jag tolkar detta som felmarginal. Hallå jag är ju ett geni! Surt sa räven.

Try it: http://www.mensa.se/ under fliken "gör vårt provtest"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik