Moderna Museets Vänner

Jag har planerat att göra det länge och idag blev det faktiskt av som del av mitt Jag ska bli mer kulturell-projekt. Jag har gått med i Moderna Museets Vänner.

Medlemskappet innebär fritt inträde till Moderna Museet, Arkitekturmuseet, Nationalmuseum, Bonniers Konsthall, Gripsholms Slottssamling, Magasin 3 Stockholm Konsthall, Färgfabriken och Erik Höglund Samlingen samt Thielska galleriet. Dessutom får man personliga inbjudningar till en rad olika aktiviteter.

Genom att vara med i MMV bidrar man till att utöka museets samlingar i en tid med låga anslag. Stödet är en förutsättning för museets tillväxt - något som jag personligen tycker låter som ett bra projekt att vara engagerad i.

Medlemskapet kostar 250 kr/ år om du är under 30 år.

Och för mig kommer detta definitivt att bli ett lockbete i min längtan efter att bli en flitig museumbesökare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik