Sävö Krog

Det tar bara 5 minuter med båt från Källvik till skärgårdens mysigaste restaurang. Ute på Sävö krog förvandlas livet plötsligt till ett långsamt lunkande. Det enda ljudet du hör i bakgrunden när du sitter och dricker en iskall Nils Oscar är skratt från människorna runt omkring dig och vågorna som slår lätt mot båtarna vid bryggan. Det enda du ser är vatten och öar. Längst ut i skärgården döljer sig en pärla. Jag lutar mig bakåt och blundar. Njuter av solen. Njuter av att mitt hår är tovigt och salt från båtfärden ut. Njuter av familjen. Och av sommaren. Det här är sommar på riktigt. Här kan jag sitta för all framtid. Allt jag behöver finns precis här.

   
  
 

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Åh vad mysigt det såg ut! :)

2009-07-27 @ 08:09:54
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Familerna Paxby

Vi tackar för en underbar dag på Sävö och ett trevligt sällskap.

2010-08-19 @ 12:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik