Kärleksdikt från förr

Jag hittade precis dikten som jag skrev i 1an på hösten på en av de första lektionerna vi hade med Arne i Svenska. Uppgiften var att skriva en kärleksdikt i ett visst format. Jag skrattar när jag tänker på att det första jag skrev i den nya klassen var en dikt om onani :) Men det är svårt att riktigt greppa att det var närmare 6 år sedan den skrevs... Läs och njut:


Försöker minnas stunderna om natten

Nätterna då du tog mig ifrån drömmen

Mina läppar nära din hud i mörkret

darrar av åtrå


Spridningar av värme i hela kroppen

Hjärtat som löper i hastigare takt

Viskningar som ekar in under huden,

tills jag väcker skrik


Dina händer fingrande vid varje vrå

Tungan sökande djupare, starkare

då jag tappar andan, känner dig närmre,

svettas, stönar högt


Med slutna ögon, då finns du framför mig

Du rör mig, smeker, kysser, älskar med mig

Då ögonen öppnas till mitt stilla rum

är jag alltid själv



Emelie Fågelstedt

23/9-03


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik