Stillsamt i reception

När jag berättade om mitt jobb som receptionist under tiden som jag fortfarande var anställd på 7-eleven blev mina arbetskollegor jätte avundsjuka. De kunde inte förstå hur jag kunde få betalt för att sitta och se söt ut och svara på några telefonsamtal då och då. Själv beklagade jag mig över hur långtråkigt det kunde bli och hur jag nästan längtade efter den stressiga och skitiga miljön på Sevan ibland... Och det ligger väl fortfarande någonting i det uttalandet så här två år senare. Jag trivs väldigt bra med mitt arbete i reception men jag har en tendens att bli väldigt rastlös. För det händer ju ingenting... Men samtidigt får jag träffa många intressanta människor, jag får fixa och dona iordning inför stora möten, jag får hjälpa till och fixa after works och små partaj, samt att jag får tid för självreflektion och avslappning framför datorn.

Allt som allt tror jag att oavsett vilket jobb man har så finns det alltid något att klaga på. Men under min studietid tror jag nog att det inte finns något bättre jobb. Mycket tid framför datorn ger mig trots allt mycket tid att plugga när jag jobbar:) och det kan man ju inte klaga på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik