Jag kan inte hjälpa att le när jag hör Lasse Lindh

Lördag morgon och jag får sova ut. Jag kan knappt minnas sist jag fick sova ut. I bakgrunden spelar min älskade Lasse Lindh- det är omöjligt att inte le när man lyssnar på hans musik. Svensk popindie är genre och låtarna är så banalt enkla att de blir bra. Det är en äkta feel good känsla att lyssna. Låten Svenska Hjärtan var den första jag hörde av honom för fyra år sedan och sen var jag fast. Jag är väl lite av en besatt fjortistjej (med viss överdrift) när det kommer till just Lasse. Jag har sett honom live fem gånger, pratat med honom två gånger och till och med addat honom på facebook en sommarkväll när jag druckit ett glas vin och kände mig extra modig. Jag tyckte att det var jätte pirrigt först och blev stolt när han accepterat, men sen insåg jag att han hade över 1000 vänner på facebook och att väldigt väldigt många av dem såg ut att vara småtjejer som uppenbarligen, precis som jag, var besatta fans. Nu har Lasse åkt till Syd Korea där han ska bli stor stjärna. Det kommer med andra ord dröja ett tag innan jag får se honom live nästa gång. Men att ligga i sängen och lyssna på hans musik så här på morgonen, en morgonen när jag faktiskt har fått sova ut, det är obeskrivligt underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik