Nu är det dags för filmkurs

Idag var första dagen på resten av mitt liv. Känns det som. Skola från 9:00 till 16:30 varje dag fram till den 23e december. Men film är kul. Så nu ska jag inte klaga. Vår lärare, Antonia D. Carnerud,  är en filmregissör från Kroatien. Av den anledningen kommer jag framöver att fördjupa mig i film från södra Europa med betoning på Balkanområdet. Idag har vi sett dokumentärer, reportage och animationer från Kroatien och Serbien. Ett område i filmhistorian, och historian i allmänhet, som jag inte tidigare haft någon riktig inblick i. Det är spännande med filmhistoria. Men jag längtar efter nästa vecka när vi själva ska få ställa oss bakom kameran och skapa. Det är fördelen med att gå en praktisk kurs- man får praktiskt skapa utifrån teorin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik