Skrattretande politik i en piruett

Gudrun Schyman slår klackarna i taket och snurras runt i en piruett. Kanske får vi en ny troschock? Ja, allt är möjligt i nästa säsong av Let's Dance på TV4. Det är mycket hush hush kring vilka deltagarna kommer att vara, men Nöjesbladet tror sig ha avslöjat att Gudrun Schyman ska dansa i TV-rutan i år. Kanske hinner hon få in ett eller annat ord om mansskatt medan hon svänger på dansgolvet (mansskatt: att alla män ska betala en särskild skatt p.g.a. att en del män misshandlar sina fruar vilket kostar sjukvården pengar= massbestraffning). Förra valet satsade Schyman och FI på detta kontroversiella skatteförslag samt många jämställdhetsfrågor för att vinna väljare. Inför nästa år tar de kanske till en ny strategi? Schyman skrattar retsamt mot de andra politikerna när hon själv träder in på dansgolvet och gör reklam för Feministiskt Initiativ på bästa sändningstid på TV4. Kanske hon bjuder på en troschock trots allt, med partinamnet prydligt skrivet på baken, bara för att försköna hela fenomenet lite extra.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jo jag tror det är sant att Schyman ska vara med. Hörde det på radion förut. Agneta Sjödin ryktas det om också.

2009-11-25 @ 18:48:23
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Caroline

Sv: Haha, ja det kan man väl säga, har pluggat lite mer än 4 år totalt på högskola/universitet hittils.



Aha, såna program har vi också fått lära oss, PhotoShop, InDesign, Dreamviewer, StudioMax, Illustrator, Flash och sånt. Men de tre sistnämnda lärde jag mig aldrig, haha :)



Jaha, okej, lycka till :) Och lycka till att söka jobb sen, det är extremt svårt att få nåt. Jag har sökt jobb i mer än ett år men inte fått nåt. Så jag pluggar fortfarande. Efter de tre åren på min huvudsakliga utbildning har det blivit lite litteraturvetenskap och genusvetenskap. Just nu är det konstvetenskap jag pluggar :)



Haha, ja ovanor kan man ha gott om :) Om jag kommer ihåg ska jag avslöja mina lite senare på bloggen :)



2009-11-25 @ 20:21:30
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik