Vi får njuta av lite Anna Anka varje dag fram till jul

Först talar TV3 om att Anna Anka ska få ett eget julprogram samtidigt som SVT visar Kalle Anka på julafton. Nu kommer hon dessutom att få en egen julkalender. Det har Aftonbladet sett till. Anna Anka kommer varje dag i december komma med nya budskap till oss "stela svenskar", som hon själv benämner oss. Hon ska visa oss hur jul firas i riktig Hollywood glamour. Fenomenet som är Anna Anka fortsätter sprida sig igenom Sverige. Nu försöker hon förevigas genom att bli en given jultradition i vårt långsmala land. Jag tvivlade inte en sekund på att vi skulle få se mycket av den pratglada Hollywoodfrun efter succén som tv-serien blev tidigare i höstas. Men nu får jag för mig att slutet är nära- åtminstone slutet av hysterin kring ankan. Jag funderar på att ge henne min uppmärksamhet på julafton och följa hennes julprogram- det låter ganska underhållande. Men sen tror jag att ett givet nyårslöfte bland varje svensk kommer att vara att låta Anna Anka förbli en del av 2009.

Kommentarer
Postat av: Petter-Nicklas

Jag avgudar Anna Anka. Hon rör om lite i grytan, det är alltid intressant att se henne. Men det mest intressanta är att se om det första avsnittet av Hollywoodfruarna. Där verkar hon vara en väldigt ensam människa.

2009-11-29 @ 15:57:31
URL: http://antistorbloggare.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag är minst lika förtjust i henne som dig! Jag tycker att det har varit extremt spännande att följa henne under hösten- från att vara ingen till att vara den mest omtalade kvinnan i sverige på en vecka. Men jag håller med dig, i första avsnittet framstod hon som en tragisk ensam person som inte fick leva sitt eget liv utan bara var tvungen att följa hennes mans varje vilja. Det är en spännande framgångssaga att följa. Extra spännande blir det att se hur hon utmanar svenska jultraditioner i år.

2009-11-29 @ 22:21:43
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik