Bilderna som inte hittar till fotoalbumet


Jag hittade en gammal bild på mig och Tim i vår favoritfotölj i Älta. Man kan bli så otroligt glad över att hitta ett gammalt fotografi. Det måste vara helt underbart att som förälder ta en massa foton på sina barn och sen flera år senare titta tillbaka och säga "ååååh". Ungefär så reagerade mamma när hon såg den här bilden nu. "Åååååh"

Jag älskar fotografier. Särskillt när de är på papper. Därför försöker jag alltid att framkalla de bästa digital bilderna jag tar. Målet är så klart att de ska in i album. Men allt för ofta ligger de lösa och bara skräpar runt. En vacker dag ska jag ta tag i det här med att göra album. Det brukar pappa också säga. Det brukar farfar också säga. I förra veckan hittade jag ett berg av kartonger hemma hos farmor och farfar. Farfar skämdes lite och sa att det var foton som inte hade hittat in i album än. Ett berg. Lika så pappa. Det finns bilder överallt. Och om jag är något som min släkt. Ja, då kan det nog dröja några år (eller typ ett helt liv) innan mina foton hittar sin väg in i ett fotoalbum. Tomorrow, I'll do it tomorrow.


Kommentarer
Postat av: Ekke

Ser att du tittar inte lite då och då, tyvärr har inte Maggie sagt något på en hel dag och det verkar nästan som att hon har "glömt bort" utmaningen eller så är det så att hon har dragit sig ur utan att säga något.



Ta hand om dig

2009-10-15 @ 16:46:27
URL: http://www.ekke.se
Postat av: Karolina

Ja, asså soppa är riktig höstmat! :)

2009-10-15 @ 17:12:59
URL: http://karolinalundin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej jag märkte det ja. Tråkigt. Så jag hoppas att hon svarar snart! Det är väl problemet med din ärlighet som är "problemet". Eller så vågar hon inte nu när så många människor har fått upp ögonen för det... Jag hoppas i alla fall på en uppföljning och kommer fortsätta kika efter uppdateringar:)

2009-10-15 @ 22:10:10
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik