För att det är så roligt att betala mer pengar!

Jag kan inte hjälpa att undra om Aftonbladet inte är lite vinklade när de skriver nyheter på det här sättet. Rubriken ligger högst upp på Aftonbladet.se just nu. Det känns nästan lite som en parodi på hela vänsterblocket när de visar de leende partiledarna och språkrören över de "glada nyheterna". Varför vinklar Aftonbladet det så här? Bilden konnoterar giriga människor som vill ha DINA pengar. Verkligheten är att de kanske vill ha ett mer jämställt samhället.

För den som faktiskt öppnar upp artikeln och läser vad det faktiskt handlar om: 
*Pengarna behövs enligt partiet (V) för att skapa jobb och för ökad trygghet och rättvisa.
*Miljöpartiet (MP) prioriterar satsningar på jobben, klimatet och försäkringslösa i sitt budgetförslag.

Det handlar alltså om förbättringar i samhället. Och oavsett vilka politiska åsikter jag har tycker jag att det är fel när en tidning försöker "lura" läsare på det här sättet. De ironiserar. För det är väl antagligen ingen som faktiskt vill betala mer pengar i skatt. Men det är troligtvis många som hoppas på ett mer jämlikt samhället. Det finns en skillnad.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5911907.ab


Kommentarer
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Tyvärr så är det nog nödvändigt att dom höjer skatten eftersom Högern nu har sänkt den i olika steg och ger miljardbelopp till bankerna...



Jag ser hellre att dom höjer skatten än att dra åt livremmen hårdare för det lilla det sänks med är inte för mig kännbart..



Dom kan sänka skatten för äldre och för låginkomsttagare som tjänar orimliga löner, sänk momssatserna så folk kan konsumera mera :)



2009-10-06 @ 12:44:15
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mmm jag kan förstå argument både för och mot. Det som stör mig är ju Aftonbladets sätt att presentera det- inte skattehöjningsförslaget i sig.

2009-10-06 @ 16:35:57
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: M

HAHHAHAH FYFAN vilken klockren bild.

aftonbladet är underbart.

2009-10-07 @ 17:48:01
URL: http://mmmica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik