Idol och jag- en trasslig kärlekshistoria

En av anledningarna till att jag vanligtvis inte tittar på Idol är att jag är avundsjuk. Varför står inte jag där på scen och sjunger? Men om jag nu vill stå på scen och sjunga kanske jag borde pallra mig iväg på en audition något år. Jag gjorde det nästan för två år sedan. Stod och köade en hel dag faktiskt. Men det var så mycket folk i kö att vi blev tillsagda att komma tillbaka dagen där på. Och det gjorde jag aldrig. Sen försvann lusten lite. Det blev aldrig något till försök.

Ikväll ska jag i alla fall sitta bunkrad framför tven med popcorn och goda vänner och heja på. Men jag kommer nog sitta och småsura för mig själv lite ändå. Och muttra att jag kunde ha gjort det bättre själv. Det kunde jag egentligen inte. Jag är inte så bra. Men så länge som jag aldrig har försökt så kan ingen ta det ifrån mig. Därför kommer jag troligtvis aldrig att söka.


Ikväll är temat rock. Det tycker jag om. Aftonbladet har redan betygsatt alla artister. Vi får väl se om jag med mina expertuttalanden väljer att hålla med eller ej:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/idol2009/article6001633.ab

Och sen längtar jag som alltid efter en och annan korkad rubrik efter programmet!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik