Jag har gjort mycket och ingenting i förkylningsmolnet

När man tar beslutet att spendera dagen i sängen förväntar man sig hinna med en hel del. Jag har zappat fram och tillbaka mellan TV3 och TV4 hela dagen. Jag har druckit 6 stora koppar te. Jag har intervjuat Veckorevyns sex- och samlevnadsrådgivare Hannah Arnhög via mail för en artikel om sexspalter för nästa nummer av Femte Statsmakten. Jag har försökt få tag på Moores sexexpert, den svenska porrstjärnan Puma Swede, av samma anledning utan att lyckas. Jag började fundera på hur jag ska utforma en reklamsida för Löplabbet för skolan. Jag har inte kommit så långt på den punkten. Det blir med andra ord att vakna tidigt och jobba flitigt imorgon. Nu är klockan nio. Nu börjar House. Som jag faktiskt kommit till insikt med att jag tycker väldigt mycket om. Jag gillar House. Jag gillar hans råhet. Han kanske skulle kunna hjälpa mig med min förkylning? Imorgon ska jag inte sitta i sängen med datorn i famnen och TVn påslagen hela dagen. Nu håller jag på och dör av tristess.

Men igår kom jag på plussidan på att jag fortfarande kan prata spanska. Det var ett glädjande besked. Veckans höjdpunkt? Jag älskar spanska. Det är romantiskt. Det finns inget vackrare språk. 


Så här kul var det när jag bodde i Barcelona. Där hade jag aldrig offrat en hel dag för en förkylning. Nu längtar jag tillbaka. Ljuva ljuva stad. Kanske dags att boka en semester dit... igen... 
Nu ska jag sluta klaga om detta via min blogg!! Imorgon är jag frisk!! FRISK!


Kommentarer
Postat av: Ekke

Jag tackar så mycket för din kommentar, kan tyvärr inte just för tillfället komma med ett vettigt svar då jag sitter med en migrän som har förstört hela kvällen.



Hoppas du har det bra och ta hand om dig, ha en fortsatt fin kväll.

2009-10-13 @ 21:56:59
URL: http://www.ekke.se
Postat av: Ekke

Såg förövrigt att du är en något kritisk person, kanske har fattat fel men om det är så får du gärna läsa följande inlägg som jag har skrivit:

http://www.ekke.se/jag-utmanar-maggie-nath/

2009-10-13 @ 22:35:03
URL: http://www.ekke.se
Postat av: Emelie

Visst är jag en aning kritisk som människa. Tack för tipset. Jag kommer att följa utmaningen med spänning. Något inom mig vill att hon ska lyckas. Även om det vore en aning skakande.

2009-10-13 @ 22:51:40
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Ekke

Hoppas dock inte på för mycket, det är väldigt många innan som har gått med på att bli testade men i sista sekunden backat. Jag tror inte att Maggie är en sådan person men det återstår att se.



Hon läste min uppdatering utav utmaningen tidigare idag och hon har fortfarande inte riktigt sagt om hon går med på det eller ej. Förhoppningsvis hör hon av sig imorgon.

2009-10-13 @ 23:02:36
URL: http://www.ekke.se
Postat av: Emelie

Jag ser fram emot att höra hennes svar!

2009-10-13 @ 23:23:26
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik