Lite praktisk kreativitet rensar hjärnan


Så igår satte jag igång och gjorde ett armband. På senaste tiden har all min vakna tid gått åt att skriva och läsa och skriva och läsa. Och sen ritar jag så klart en och annan liten tecknad figur på alla sidor i mitt skolblock när jag tappar fokus under föreläsningar och seminierium. Men igår fick jag göra något nytt. Jag fick trä pärlor på ett snöre och hokus pokus så hade jag ett armband. Det sitter snyggt och tryggt på min vänstra arm nu.

För fem år sedan, i slutskedet av ettan på gymnasiet, så gjorde jag egna pärlhalsband hela tiden. Jag älskade att springa runt inne på Pärlshoppen i Sture Gallerian och plocka på mig pärlor och gnistrande stenar i alla regnbågens färger. Sen åkte jag till Kina och hittade en liten butik på en gigantisk marknad där de sålde pärlor. En påse som skulle gått på ca 40kr i Pärlshoppen kostade 1kr där. Jag hade hittade himmelriket. Men när jag sen kom hem från Kina hade min passion för att göra egna smycken redan dött ut. När jag plötsligt hade allt jag kunde drömma om var det inte lika roligt längre. Så pärlorna låg och samlade damm i år. Och sen igår. Igår fick jag en uppenbarelse och den lilla svarta lådan öppnades upp. Pärlorna glänste som diamanter. Och när de hittade sin plats på nyontråden blev de en skatt. Nu är jag lycklig.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ååååh jag vill också! Kan vi inte ha göra armbands/Fleetwood Mac kväll? Eller vi kanske borde göra allt detta till en heldag? Baka currylussebullar också kanske ;) Hihi ser fram emot lördagens dag likt ingen annan! <3 Och så lilla du fårstås! Cause I built my life around you!

2009-10-19 @ 13:42:12
Postat av: Emelie

Jo det kan vi ju göra :D Och baka en massa också!! Vi tar en kärleksfull heldag du och jag <3



Jag längtar också!!

oooooooohhhh I,

I want to be with you everywhere

2009-10-19 @ 13:47:23
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jaaaaa! Det låter super! :) Baka massa grejer typ halva receptet och sen frossa! :D (grannen hjälper säkert gärna till och äter om vi inte orkar ;)

Då tar vi bort der preliminära i bokningen och säger it's a date!

You, you make loving fun, and I don't have to tell you but you're the only one.

2009-10-19 @ 13:58:32
Postat av: J

så himla fint, frågar du mig så borde du börja sälja dem, jag skulle lätt köpa!

2009-10-20 @ 17:03:49
URL: http://hogahastar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åå vad söt du är. Tack! :)

2009-10-22 @ 21:05:34
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: J

ja, klart jag gjorde, alla som läser skulle ju bli så nyfikna annars på vad det var för fint armband jag hade hittat :)

2009-10-24 @ 09:17:58
URL: http://hogahastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik