Mamma, Mormor och smörtäckta frallor

Både min mamma och mormor älskar smör. Jag vet inte riktigt vad det är. Men det absolut bästa de vet i hela vida världen är att ta en ljusfralla med ett tjockt lager smör och ost på. Mormor brukar alltid säga "Det är mycket bättre än gräddbakelser". Mamma instämmer "Ja det är det godaste som finns i hela världen". Det finns egentligen ingen poäng att överraska dem med exotiska maträtter eller sötsaker. De blir absolut gladast om man går och köper färsk fralla. Det fullkomligt tindrar i deras ögon när de känner doften av nybakat bröd. Och visst är det sant att även jag har ärvt denna förtjusning för fralla med ost. Men jag har lite svårare för smöret. Det får inte bli för mycket av det goda. Om man inte är mina mamma eller mormor dvs. Då kan det aldrig blir för mycket av det goda. "Jag behöver inte äta mat till middag" säger mormor "det är mycket bättre med en ostfralla".

Ostrfrallor är vi allihopa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik