Mammas pojkar blir min räddning i höst

32 tjejer får chansen att dejta 3 killar. De får bo i en lyxvilla i Spanien och spendera dagarna i solen vid poolen. Men det finns en hake. De ska bo med killarnas mammor under tävlingens gång. Och vägen till en killes hjärta är ju genom hans mamma. Eller?

Det är så dåligt att det blir bra. En satsning av TV4 på en remake av den amerikanska Momma's Bos. Nu med svenska deltagare. Och dessa människor är inte vana att stå framför kameran. Jag skrattar av skräckfylld förtjusning. Därför måste jag följa den här serien. Varje torsdag kl 20:00 på TV4.

Om du missat de två första programmen kan du se dem här: TV4 PLAY 
Man måste ju ha lite koll när rubrikerna strömmar in i tidningarna:

(bild Aftonbladet)
Aftonbladet skrev en artikel om Tims mammas uttalande om att hon inte vill att hennes son ska träffa en färgad kvinna. Hon pratade egentligen om hårfärg, inte hudfärg berättar hon i efterhand. Tjejerna stormade ändå. Läs mer om denna livsviktiga debatt här.

(bild Expressen)
Expressen skriver om en av tjejerna, Izza, som är strippa och får en av huvudrollerna i programmet. Hon är tjejen som hörs och syns konstant. Hon säger att hon trivs jätte bra med att vara strippa eftersom hon får en helt annan bild av hur män fungerar. Expressen anklagar TV4 för att det bara är ett knep för att få tittare, även om programmets producent Tora Heckscher menar att de valt alla tjejer för att de tror att de ska passa bra ihop med killarna. Mer om Izza här.

Jag ser fram emot fler onödiga nyheter och upprörande rubriker under hösten. Det här är precis vad jag behöver för att klara av denna mörka och kalla årstid. TV4 har vunnit mig som tittare genom detta urusla program. Jag är helt såld.


Kommentarer
Postat av: Malin

Måste erkänna att jag också är helt såld på programmet!

2009-10-18 @ 21:48:23
URL: http://malinsstildagbok.com
Postat av: Emelie

Haha, och det FÅR vi erkänna eftersom vi är mediestuderande och vet hur man kritiskt granskar populärkultur. Även om vi egentligen bara tittar på programmet för att det är totalt IQ befriande och det är väldigt väldigt avslappnande och roligt.

2009-10-18 @ 21:53:00
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Sandra

det enda rille sa när han såg programmet var, gud vilka pinsamma människor, shit jag klarar inte av att se sånt här hahaha

2009-10-18 @ 22:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik