Utseende är inte en enkel fråga när man är liten

När jag kom tillbaka från USA skulle jag börja i 8an. De senaste fyra åren hade hela mitt liv roterat runt skola, familj och kompisar. Utseende var ingenting som jag reflekterade över. Det var liksom inte viktigt för mig. Någonstans inombords hade jag fått för mig att svenska tjejer inte brydde sig om smink, utmanande toppar eller nagellack. Jag predikade om Naturlig Skönhet i Sverige för mina vänner i USA. Sen flyttade jag hem...

ALLA mina gamla vänner bar smink. ALLA hade stringtrosor på sig. Jag var 14år, småfinnig och bar vanliga bomullstrosor. Jag visste knappt vad en stringtrosa var.

Jag hyrde film med Linnea och Ewelina den där första sommaren. Det var någon sexkomedi av något slag. Ord som sperma och runka upprepades gång på gång. Jag förstod ingenting. Jag frågade mina vänner. De skakade mest på huvudet och sa, men vaddå? Det vet du väl? Ingen förklaring kom...

Det dröjde inte jätte lång tid innan jag gick och köpte min första kajalpenna. Snabbt blev jag beroende av att bättra på sminket varje rast. Det dröjde inte länge innan jag också gick och köpte stringtrosor som jag tyckte var jätte obekvämma, men alla andra hade det ju! Det dröjde inte lång tid förren jag hade bra koll på allt som handlade om sex mellan himmel och jord. Nej det dröjde inte lång tid innan jag anpassade mig till den svenska tonårskulturen.

Men någonstans inom mig drömmer jag fortfarande om den där svenska naturliga skönheten...

Kommentarer
Postat av: Lena

Haha ja du var ju sexgurun no 1 redan på gymnasiet! Så du måste ha pluggat hårt :p

2009-10-02 @ 08:29:51
Postat av: Emelie

Haha, ja!! antagligen så:)

2009-10-02 @ 09:09:17
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik