Att skriva kan vara så svårt ibland

Jag älskar att skriva. Hela mitt liv handlar om att skriva. Det känns som mitt kall från en högre makt. Om jag nu tror på en sådan. Men när man ska skriva om en person som man verkligen tycker om och respekterar kan det vara svårt ibland. Att fånga en annan människa på papper på ett sätt som rättfärdigar den personen kräver tid. Det har krävt mig på flera ändlösa timmar. Jag sitter och pillar på enstaka meningar. Överväger enstaka ord. Det minsta lilla gör en hel skillnad. Och nu är klockan sent och alarmet ringer tidigt. Och jag har prestationsångest och tunga ögonlock. Imorgon ska det vara färdigt och inlämnat. Men hur får jag honom att bli levande på papper tills imorgon? Kanske att svaren kommer i sömnen. Det är så omänskligt svårt att göra ett papper mänskligt ibland. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik