C-vitamin boost!



Jag tycker om när godis är nyttigt och innehåller en massa c-vitaminer! Och det är jätte bra att de skryter om innehållet också. På den här godispåsen från Thailand syns det tydligt att den är +Vit C. Så då tänkte jag glatt för mig själv- Guuuuuuud vad braaaa! Nyttigt Goooodis!

Sen kollade jag på innehållsförtäckningen. Om man äter upp en hel påse (50g) får man i sig 2% av dagens rekommenderade c-vitaminsintag. Med andra ord krävs det att man äter 2,5 kilo godis per dag för att få i sig den rekommenderade mängden och hålla sig frisk. Det är ju perfekt! Nu har jag alltid ett bra motargument när någon säger att jag vräker i mig för mycket godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik