The Best Place on Earth?

Vurma är ett underbart och varmt fik. Där har jag spenderat många pluggdagar och ännu flera mysiga fikastunder. Min förälskelse startade på fiket i Vasastan, men väldigt snabbt blev även Kungsholmens bidrag ett givet kort. Nu har Vurma öppnat sitt fjärde fik. Denna gång blir det Östermalm som får äran att gästas av detta magiska koncept. Närmare bestämt så får en ganska grå och tråkig del av Birger Jarlsgatan nytt liv.

Idag köpte jag lunch från Vurma. Halstrad Abbore, Sparrissallad och saffranrisotto. Helt magiskt. Jag fick med mig kalaset i en brun papperspåse med en färgglad etikett på. När jag sedan satte mig i köket här på jobbet och öppnade upp påsen upptäckte jag att det även låg ett plommon, en Zoo-klubba och en blommig servett i den. Maten var förövrigt gudomlig. Och personalen sockersött. Vurma


Kommentarer
Postat av: Lisa på Vurma Kungsholmen

Det värmer i hjärtat att du skriver så fint om Vurma!

2009-10-02 @ 23:08:13
Postat av: Emelie

Det är lätt att tala gott om något som är så himmelskt som Vurma. Det glädjer mig att jag kunde glädja dig:)

2009-10-04 @ 12:24:03
URL: http://fagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik