I en källare vid Nytorget

Kalas. I en gömd källarlokal vid Nytorget. Först hittade jag inte ingången. Adress: Närkesgatan 6, stod det i sms:et. Men det är svårt när det inte finns några tydliga vägnummer. Sen hittade jag skylten "Boulehallen". Jag öppnar den otympliga dörren och kliver in i en smal korridor. Det påminner om ett soprum. Jag ser en trappa längre fram och börjar ta mig neråt. Någonstans där nere hörs röster. Skratt. En restaurang uppenbarar sig framför mig. Men var är mitt sällskap? Jag hör ett distinkt pingisljud i bakgrunden. En plastboll som slår lätt mot ett bord. Igenom ett valv och in i ett rum med högt tak hittar jag mina vänner. Pingisbordet är upptaget och ingen är sugen på att ta an en av de många boulebanorna så vi beslutar oss snart för att röra oss mot karaoke på Johnnys vid Fridhemsplan. Men det fanns en annorlnda känsla där nere under marken vid Nytorget. Hit vill jag igen. Hit ska jag igen. Och spela rundpingis. Trots att jag suger på racketsporter vilket även får mig att avsky att spela dem. Det säger väl något om den medryckance atmosfären?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik