Ett nytt ansikte

0-684c35d838462ce7e7d66881478d8dc5.png

Emanuela De Paula på reklamskylt vid T-centralen idag 

Gina tricot får ett nytt ansikte?
Jag kommer ihåg när Gina tricot blev stort. Det fanns en butik i Stockholm som låg i PK huset och dit valfärdade tjejerna i början av 00-talet. Den blonda modellen prydde skyltarna inne i butiken och log vackert mot småflickorna som också ville se ut som henne. Plötsligt ägde nästan varje tjej i skolan ett tajt linne med spets uppe och nere. Ett klädesplagg som gick att köpa för 129 kr (om jag inte minns helt fel). Linnet fanns i tusentals färger och mönster kändes det som, och ju fler man hade desstu bättre var det. Gina tricot växte under åren och fanns plötsligt lite här och där runt omkring i Stockholm. Alla tonårstjejer njöt av att köpa de billiga plaggen. (Jag köpte dem också även om alla plötsligt såg likadana ut och att jag dessutom aldrig ägt ett ginatricotplagg som inte gått sönder.) Och även om kläderna ändrades efter säsonger och trender så bestod en sak: den blonda modellen.

Fram tills idag. Idag ändrar Gina tricot profil. De byter ansikte. När jag stod och väntade på tunnelbanan imorse upptäckte jag de stora affischerna för första gången. En skönhet med mörkbrunt hår stod plötsligt och posade mot den traditionella vita bakgrunden och med den svarta logan i botten. När jag gick förbi butiken på Sergelgatan i eftermiddags såg jag att det nu var den brunhåriga modellen som log mot småflickorna i butiken. Jag surfade in på hemsidan- även här saknades den blonda modellen. Det är spännande att jag, trots att jag inte är någon anhängare av ginatricot på något sätt, faktiskt saknar den blonda modellen, även om jag bara upptäckt att hon varit borta i en dag. Så djupt förankrad var hon med varumärket för mig.

Läs om varför den blonda Pernille Holmboe försvunnit på Expressen: HÄR
Och i Resume: HÄR



Pernille Holmboe, bild lånad från Resume


Kommentarer
Postat av: Marran

oj hade ingen aning att hon varit med från start !

jag läser journalistutbildningen i umeå och är klar till sommaren :)

2010-01-25 @ 21:42:03
URL: http://www,tvjournalistjavisst.blogg.se/
Postat av: Betzzy

Hej sötis saknar dig :( fy skäms på oss! Men mycket har hänt de senaste månaderna :p

Hoppas d bra me dig :)



Hehe d va på tiden att hon lämna dem...blev så trött på deras reklam samma "tant" hela tiden kläder ser faktisk annorlunda på alla! så d vore ju kul me variation :)



Besitos

2010-01-25 @ 22:07:46
URL: http://zebrie.blogg.se/
Postat av: Varney

Jag handlar ju väldigt sällan på Gina Tricot (kläderna sitter oftast inte så bra tycker jag) Men det var så att när jag skymtade reklamen i ögonvrån på tv så tänkte jag "har hon färgat håret". Det slog mig inte först att det kunde vara en annan tjej.

2010-01-26 @ 07:59:42
URL: http://varney.blogg.se/
Postat av: Fia

Nu är det dags för att rösta, säg till dina vänner att rösta på dig i detta inlägget:

http://dinbabyy.blogg.se/2010/january/tavlingen.html



2010-01-26 @ 18:38:49
URL: http://dinbabyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik