Gremlins i 3D

När jag var liten älskade jag filmen Gremlins. Mest av allt älskade jag så klart Gismo som är den lilla, luddiga huvudfiguren i filmen. År 1994 köpte jag ett Gismo gosedjur. Han var min absoluta favorit i hela världen. Varenda gång familjen åkte på semester så fick Gismo följa med. Jag och min bror hade till och med ett fotoalbum bara på bilder av våra gosedjur i fjärran länder. Gismo bor självklart fortfarande i mitt rum.

Tidigare i höstas köpte jag filmen Gremlins från 1984 på DVD. Vi var ett tappert gäng på fyra som fyllde en stor skål med godis och satt en lördagskväll och tittade på filmen. Nostalgiskt. Men om jag ska vara ärlig var filmen extremt mer flippad än vad jag mindes den från barndomen. Plötsligt började de onda gremlinsarna att röka, dricka öl och spela poker. En tjej i min klass kommenterade "Sådana där filmer ska man inte se om". Kanske inte. Men nu skickade Mica precis en länk till mig. Gremlins 3 ryktas komma ut på 3D bio inom kort. Det betyder att min Gismo kan komma att få gå på sitt första biobesök inom kort.  Dags att dra fram champagnen och fira kanske?


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Jag hittade hit via bloggportalen.se, såg att du också bodde på Kungsholmen. Det gör jag med, bor vid Dagens Nyheter-huset :) Ha det fint!

2010-01-28 @ 21:27:47
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Petter-Nicklas

Det där är äkta vänskap alltså. I vått och torrt, genom eld och vatten och till biosalongen :D

2010-01-28 @ 21:29:47
URL: http://antistorbloggare.blogg.se/
Postat av: Angelica G

Haha, jag fick inte se på Gremlins när jag var liten för mamma. :) Så jag har fått för mig att det är värsta skräckisen. Är det inte det?

2010-01-29 @ 15:13:36
URL: http://djungelsoda.blogg.se/
Postat av: Namn:

oh herregud vad trevligt.



mest längtar jag efter alice i underlandet 3d. Avatar har jag ännu inte vågat gå på eftersom jag fruktar att jag blir besviken.



om du sett den får du gärna berätta om 3dn var fin.

2010-02-08 @ 00:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik