Jag mådde uppriktigt dåligt

Jag har tjatat en halv evighet om att jag följer Paradise Hotel slaviskt. Att sätta på TV6 och följa med till sol och fest i Mexiko har varit en räddning för mig under de mörkaste vintermånaderna. Förhoppningsvis kommer solen i takt med finalen i nästa vecka, annars vet jag inte hur jag kommer att överleva...

Jag tycker innerligt om programmet och finner det underhållande och roligt. Fram tills igår. Jag kan inte ens börja förklara hur jag kved mig i soffan när Kristoffer fick Jackie att sova hos honom. Hur han grundlurade henne för att få vara kvar i spelet. Ja, den som ger sig in i leken får leken tåla och kanske att vem som helst hade gjort det samma. Men jag måste få skylla på någon. Då skyller jag på producenterna. Hur kan de komma med en sådan idiotisk utmaning att en av deltagarna blir tvugna att få en annan att sova hos dem för att stanna kvar i spelet?

Tänker de ens en sekund på deltagarnas bästa då, eller handlar det bara om tittarsiffror?
Vid tidigare skeden har jag sett förbi TV-teamets aktioner eftersom de har tagit på sig sådana hederliga åtgärder som att testa alla deltagare för könssjukdomar innan säsongen satte igång och även att de (enligt rykte) bara serverade alkohol två timmar per dag så att deltagarna inte skulle bli för fulla. Men när de säger åt Kristoffer att han måste få Jackie att sova hos honom, och att hon dessutom kommer att mötas av svåra konsekvenser, det förstår jag inte. Det är till och med så lågt att jag igår övervägde att sluta titta på programmet trots att det bara är tre avsnitt kvar. Följden blev som bekant att Stefan åkte ut, till min lättnad rök med andra ord inte Jackie. Däremot började jag innerligt ifrågasätta hur TV6 någonsin kunde tillåta henne att vara med i programmet till att börja med. Så dåligt som jag mådde av att titta på programmet igår... Den ångesten har jag inte känt på länge.


Kommentarer
Postat av: Lill

Jag håller verkligen med dej det var så olustigt, skakade obehagligt i knäna, hur uselt det måste kännas att ta ut en kompis, helst hade han nog velat bli av med Jackie men en kille mindre höjer vinst chanserna. Vi som gillar Koffe-----

2010-01-27 @ 00:10:35
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Först tyckte jag det var riktigt svinigt gjort av Kristoffer. Men samtidigt var det en utmaning. Att leka med folks känslor (?) på det sättet, för att få fler tittare, är inte rätt.



Jag tittade aldrig på paradise hotel förrän några program sedan. jag och min pojkvän har blivit lite för involverade i all drama och var glada när cimon blev utröstad. väldigt konstigt att jackie fick all skit, hon var ju inte den enda som röstade på honom...

2010-01-28 @ 21:26:26
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik