Mobilen är framtiden

Jag skickar minst 10 sms om dagen. Det behöver inte handla om att jag ska skriva något viktigt. Ibland är det bara en liten smiley-gubbe. Redan från första dagen som jag skaffade mobil började jag skicka de små textmeddelandena. Hela tiden. Men då var det betydligt dyrare att skicka iväg ett sms, så man var tvungen att begränsa sig lite ändå. Min killkompis blev nyligen ihop med en tjej. Han berättade för mig att innan det att de blev tillsammans så kunde de skicka över sextio sms var till varandra på en dag. Och hur många människor är det inte som fruktar att skicka det där sms:et till tjejen eller killen som de träffade på krogen dagen innan? Att våga ringa vore totalt otänkbart. Nyårsafton är inget undantag. Mellan klockan 24:00 igår och 9:00 nu på morgonen skickades 32 miljoner sms via Tele2:s nät. Jag stod för en del av dem. Många förutspår att framtiden kommer att utspela sig på mobiltelefonen. Hela våra liv kommer vi att kunna styra via den lilla telefonen i byxfickan. Så det frekventa sms:andet kommer nog bara att fortsätta att eskalera. Vi får se hur många sms som skickas nästa nyårsafton... För att inte prata om nyår om 10 år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik