Red Bull driver med vargjakten

Jag är i vanliga fall för reklamer som driver med samtiden. Exempel är Delicato som går emot hälsotrenden och ICA reklamen som driver med storbloggares videobloggar. Men idag såg jag en reklamfilm för Red Bull som anspelar på den pågående vargjakten i Sverige (som jag för övrigt är emot). I filmen kommer Röd Luvan till sin mormor som ligger till sängs. Röd Luvan räcker över en burk Red Bull till mormor och plötsligt hoppar hon upp ur sängen och säger att de ska gå på vargjakt. I bakgrunden hänger döda vargar upphängda på väggarna.


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Känns inte riktigt som en reklam som deras varumärke vinner på - hos några högljudda minoriteter kanske ja, hos majoriteten av befolkningen, NEJ! Har dock inte sett reklamen själv.

2010-01-13 @ 08:47:50
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Daniel

När man gör det me glimten i ögat e det ok!

2010-01-13 @ 09:05:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Lizzy: Jag tror som dig. Debatten om vargjakten är alldeles för aktuell för att det reklamen ska accepteras av en stor del av befolkningen just nu. Jag ska försöka hitta den så att du får se.



Daniel: Jag håller med dig om att det är jätte roligt när reklamer driver med saker med glimten i ögat. Jag tror bara att problemet är att just den här debatten är så pass känslig för många människor. Och det handlar om att döda djur som redan har det svårt. Därför känner jag att det var osmakligt.

2010-01-13 @ 09:16:19
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik