Små goda ting

Det är ett spännande fenomen. Ibland krävs det ett helt hav kärlek för att man ska må bra en dag. Andra gånger räcker det med en fika. Förmånliga studentpriser på Götgatsbacken gör mig riktigt glad. Sen blir jag nästan förvånad över vilken lugnande känsla det ger en att sitta och prata med vänner med en varm kopp te i handen. Jag läste en studie i somras (har tyvärr glömt bort i vilken tidning) som handlade om att människor blir mer tillmötesgående och vänliga med en varm kopp i handen. Jag tror att det stämmer. Föutsatt att teet är gott och vännerna är goda det vill säga.


Kommentarer
Postat av: Ellis

Du har hel rätt! Jag tycker det är riktigt mysigt att fika :)



sv: Jag älskade alvedon sm liten och kunde ljuga att jag hade ont i magen bara för att få mig en matsked. Men sen några år tillbaka har de bytt smaken och jag kan förstå alla barnen som säger att alvedon är äckligt, det smakar ju fan bajs, numera kan jag ljuga att jag är frisk för att ej få den :P haha iofs tar jag tabletter nu. Ipren är guds gåva haha.

2010-01-07 @ 19:18:25
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Tess

Det kanske stämmer :) Man kanske blir lugnare med ett varm kopp i handen, därav trevligare.. Kramar

2010-01-07 @ 21:15:11
URL: http://tessharkul.blogg.se/
Postat av: isabelle

Åh! Du är söt! Jag älskar att fika! Speciellt med dig! PUSS

2010-01-08 @ 11:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik