Kärlekssagor på Norrmälarstrand för 30kr

Igår var jag och några vänner ute och vandrade på Norrmälarstrand på kvällen. Lite längre fram ser jag en äldre man stå och tala med ett par om kärleken. Bakom honom står ett tält, öppnat lite på glimt så att man kan se stolarna, kuddarna och filtarna där inne. Framför honom finns en meny. Jag går fram och läser:

Meny
vuxna människors själar
”I tangotakt”
Som sig bör, varmt blod och heta känslor.
Ca 6 minuter lång, 30 kronor per person.

 

Sagoberättaren heter Victor och står längst Norrmälarstrand då och då under sommaren för att berätta sina kärlekssagor: ”Men jag är inte här imorgon” säger han ”Så ni bör passa på nu”. Paret framför honom ser lite skeptiska ut, men ler mot honom. Jag försöker övertala dem att gå in och lyssna på en saga. De skrattar lätt att tittar på varandra. Jag vandrar iväg till mina vänner som har ställt sig på avstånd och tittar på mig. Jag frågar om de inte vill lyssna på en saga med mig, men de skrattar bara och säger att vi ska gå vidare. Nästa gång jag ser Victor och hans kärlekstält uppställt längst det vackra promenadstråket vid Norrmälarstrand kommer jag att stanna till, ge honom tre guldtior, vandra in i det lilla tältet och sätta mig på en av kuddarna, och lyssna. För vuxna människors själar.



Kommentarer
Postat av: NuYu

Låter skumt, vilket får även mig att le.

2010-07-20 @ 20:01:06
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: Nabil El Alaoui Sossey

Skön lirare.

2010-08-11 @ 17:34:58
URL: http://www.farbrornabil.se
Postat av: marie

Tänkte, det är roligt med en frågelåda på bloggen. På www.valresultatet.se kan man göra en, använder själv den. Tycker den fungerar jättebra! Tänkte bara som värdefullt tips. Besök gärna min blogg också :)



finns exempel på valresultatet.blogg.se

kram

2011-04-19 @ 16:16:44
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-20 @ 04:29:34
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: YksiKaxi

Jag...? Jag bara undrar varför du godkänt de två kommentarerna innan... och varför du inte fortsätter att skriva på denna fina blogg... för varför låta kissie-wannabeena vinna kriget... du som i alla fall kan stava, verkar skriva om viktiga saker samt sist men inte minst verkar ha en hjärna som vill tänka...

2011-09-29 @ 03:09:50
URL: http://kingkongmagazine.com
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Allt bra med dig? =)

2012-01-24 @ 01:49:43
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Mikael

Snälla kan jag få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

2012-06-02 @ 11:17:01
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik