Bättre sex med alkohol?

Jag tycker om informationsskyltarna som Systembolaget har satt upp. Jag tror trots allt på fenomenet att underhållning är det bästa sättet att få människors uppmärksamhet. Jag tycker att skyltarna är underhållande, samtidigt som de är smärtande sanningsenliga. Hur många vänner har jag inte som genom åren har sagt- jag har bara sex på fyllan. Är det verkligen så mycket bättre? Nej. Men man har det kanske ändå. Informationsskyltarna talar om en sorglig, vanligt förekommande sanning. Men de är inte dömande, så ingen behöver må dåligt av att se dem. Men förhopningsvis skapar de eftertanke.



Sen tycker jag mycket om den andra informationsskylten också. Men det beror mer på att jag tycker att den driver med alla människor med kreativa yrken. Ett sådant yrke som jag själv drömmer om att få efter slutförda studier. Ja, vi anser oss själva bli kreativa efter några öl. Men hur högt kan den kreativiteten egentligen värderas?


En applåd till Systembolaget och deras informationsavdelning. Mer kreativa informationsskyltar välkomnas!


Kommentarer
Postat av: NuYu

Haha, ja, verkligen. Själv tar jag mig ju alltid ett glas rödvin innan jag sätter mig och skriver. Oja. ; )

2010-03-04 @ 19:42:38
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: M

ibland är de bra, systembolaget.

ganska bra är de på fredagskvällar också, speciellt en dag som denna.



och emelie, när ses vi?

ska vi inte styra upp något snart, you me and mah sistah?

2010-03-05 @ 17:40:03
URL: http://mmmica.blogg.se/
Postat av: Malin Ny

Hej fina! Har ny domän, www.malinny.com! Kramo

2010-03-08 @ 11:34:18
URL: http://malinny.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik