Cinemateket kallar i maj

I mars öppnade nya Cinemateket upp i Filmhuset i Stockholm. Mer film, nya biografer och en ny design på medlemstidningen. Än har jag inte tagit mig dit för att titta på film (däremot har jag hyrt film i Filmhusets bibliotek vid ett antal gånger- det är gratis och man får hyra tre filmer per gång och ha dem i två veckor). Men nu i maj är det två filmer som jag vill uppleva på bio, båda två regisserade av Stanley Kubrick. Clockwork Orange den 4e maj- en film som jag hört så otroligt mycket om men av någon underlig anledning aldrig sett. Och The Shining den 1a och 8e maj- en klassisk skräckfilm som jag sett förut men så gärna vill uppleva på bioduken. Vem är sugen på att hänga på?


Att se film på Cinemateket kostar 65kr.
Om man vet med sig att man kommer ta sig dit oftare kostar ett årskort 180kr, och då kostar det endast 45kr per film under ett år. Och för den riktiga filmälskaren kostar ett halvårskort 750kr- då får du under ett halvår se all fim du vill.

 


Kommentarer
Postat av: NuYu

Synd att man bor så långt bort...

2010-03-31 @ 15:53:26
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: Lizzy

Nämen, har du inte sett Clockwork Orange? Perfekt att det är de filmerna som du är intresserad av för jag funderade på att föreslå dem ;) De har ju t.o.m. pubkväll för att diskutera clockwork orange efter visningen om man nu skulle orka (100 spänn så får vi se filmen & ett glas vin).

2010-03-31 @ 18:58:32
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Great minds think alike? Och lite Clockwork Orange pubkväll låter ju inte helt fel! Dessutom behöver vi byta våra gamla cinemateketkort- och det ska göras innan den 15e maj. Så det känns ju passande :)

2010-03-31 @ 22:31:17
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik