Dave Matthews Band intar Fryshuset



Idag är en stor dag för Sverige. Eller åtminstone en stor dag för mig. Jag har älskat den nordamerikanska gruppen Dave Matthews Band sen det att min familj bodde i USA.

Bandet har spelat inför över 120 000 personer i Central Park i New York City. Ikväll spelar de på Arenan i Fryshuset inför några få tusen. Det kan inte bli annat än en skakande upplevelse. Enligt vad jag läst är det första gången de någonsin spelar i Sverige. Jag har sett bandet en gång tidigare i Bryssel i Belgien. Mina fina föräldrar överraskade mig med biljetterna i 20årspresent. Det är nog den finaste present jag någonsin fått. Och konserten var minst sagt magisk. Så förväntningarna inför kvällen är höga.

Lyssna mer på bandet och låtarna som spelades på konserten i Glasgow i förra veckan: http://www.setlist.fm/setlist/dave-matthews-band/2010/secc-glasgow-scotland-13d4b139.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik