En bra dag

Hela vintern har varit fylld av kalla, mörka, slaskiga och deppiga dagar. Det har varit för mycket i skolan. Jag har inte hunnit träffa min vänner. Jag har inte kunnat sova och gått runt med ringar under ögonen och ruffsigt hår. Och sen har jag liksom slutat att tro på solen och på sommaren. På något sätt slutar man alltid att tro på att sommaren faktiskt existerar på riktigt när vintern har pågått i en oändlighet. Men idag känns det som att saker och ting verkar vända. Men det kanske är som så att livet känns lättare när man är 23 år gammal och plötsligt har mer livserfarenhet, har blivit klokare under en natt  och kan dela med sig av sina visdomsord till de yngre vännerna i ens vänskapskrets.


DÄRFÖR ÄR DET HÄR EN BRA DAG:

1. Jag är både blommig och randig, vilket känns både vårigt och vågat.


2. Katta skrev ett mail till Viking Line och klagade om att vi inte fick den skärgårdsupplevelsen vi förväntade oss på kryssningen förra veckan. Vi fick ju faktiskt bara se Londonviadukten och Fåfängan. Viking Line beklagade och erbjuder oss nu en gratis resa för att ge oss den upplevelsen vi förväntade oss.

3. (Och den största anledningen av dem alla) VI SKA FÅ PRAKTIK! Efter att ha tjafsat med JMK sedan dag 1 av den här utbildningen i höstas så har ledningen förstått att även medieelever ska ha rätt till att få praktik och med det ett första steg in i arbetslivet. Eftersom JMK är gamla journalistikskolan så råder det en ojämstäldhet på skolan där huvuddelen av ledningen favoriserar journalistikeleverna för deras objektivitet och traditionella utbildning. Men skolan är trots allt även en institution för Medie och Kommunikation sedan slutet av 80-talet, något som allt fler lärare börjar att inse. Därför kommer jag nästa termin att få möjlighet att jobba på riktigt. Nu gäller det bara att hitta en bra praktikplats. Men det ska nog inte vara några beskymmer.

Och sen som ett litet plus... Har jag lärt mig att göra "spotlights" i flash. Så låt mig dela med mig av mitt glada humör:


Fler bra dagar välkomnas! Och Jag är hört att solen ska skina hela veckan- så det finns stora möjligheter till att mitt humör kommer att vara strålande i flera dagar till.

Kommentarer
Postat av: M

Åh, vad glad jag blev!

du har rätt, det är en mycket fin dag idag.

angående fredag ska jag på fest vid rådmansgatan, men om ni är in tha neigbourhood kan ni ju kanske ära oss med er närvaro ett litet slag?

2010-03-09 @ 19:09:29
URL: http://mmmica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik